Dit rapport is het resultaat van een onderzoek dat uitgevoerd werd in het kader van een DWTC-project. Dit project "NAAR EEN DRAAGVLAK VOOR EEN VOERTUIG-TECHNISCHE SNELHEIDS-BEHEERSING BINNEN EEN INTRINSIEK VEILIGE VERKEERS-OMGEVING" had als doel om te onderzoeken welke nieuwe snelheidsbeheersingsmaatregelen kunnen uitgewerkt worden. Vooral maatregelen die de snelheid aan banden leggen via in-car-technieken en via categorisering van wegen, maakten het voor-werp uit van dit onderzoek. De bestaande snelheidsmaatregelen -in casu de maximale snel-heidsbegrenzer in autocars en vrachtwagens vormen een belang-rijk referentiepunt. Immers uit de aanvaardbaarheid van de snelheidsbegrenzer kunnen lessen getrokken worden die bruik-baar zijn wanneer een intelligente snelheidsbegrenzer voor alle voertuigen wordt ingevoerd. Dit rapport brengt verslag uit over het onderzoek naar de satis-factie bij beroepschauffeurs en vervoerbedrijven over de maxi-male snelheidsbegrenzer in autocars (> 10 ton) en vrachtwagens (> 12 ton). Dit rapport wil lessen trekken uit de amateuristische manier waar-op de maximale snelheidsbegrenzer in België is ingevoerd en te-zelfdertijd aangeven hoe uit de gemaakte fouten, beleidsaanbe-velingen voor een versterken van het draagvlak voor ISA kunnen gehaald worden. Het onderzoek bij de beroepschauffeurs werd uitgevoerd met medewerking van de vakorganisaties in de vervoersector. Een aselecte keuze van vervoerbedrijven maakte het mogelijk een geografisch gespreid beeld te hebben van de meningen van de bedrijven. De selectie van de bedrijven probeerde een zo goed mogelijk representatief beeld te geven op basis van de grootte van het vervoerbedrijf (aantal werknemers). De onderzoeksresultaten geven een niet zo flatterend beeld van het correct gebruik van de maximale snelheidsbegrenzer door de vervoersector. De publicatie van enkele besluiten heeft tot hevige reacties geleid van de autocarsector zonder dat enig controleer-baar gegeven werd ingebracht. Op basis van de resultaten van deze studie worden in deel III beleidsaanbevelingen gepubliceerd. De bedoeling is dat enerzijds bij het invoeren van een nieuwe maatregel zoals ISA de nodige begeleidings- en draagvlakversterkende maatregelen worden genomen en anderzijds dat de bestaande reglementering wordt aangepast zodat via handhaving, controlemechanismen en aan-gepaste bestraffing een correcte naleving wordt bekomen. Daarenboven wordt in deze nota ook aangegeven hoe op korte en lange termijn bepaalde nieuwe evoluties kunnen verwacht worden en hoe het beleid zich daarop moet voorbereiden.
from #MedicinebyAlexandrosSfakianakis via xlomafota13 on Inoreader http://ift.tt/1mHaPWR
via IFTTT
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2020
(289)
- ► Φεβρουαρίου (28)
-
►
2019
(9071)
- ► Δεκεμβρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (3642)
- ► Ιανουαρίου (3200)
-
►
2018
(39872)
- ► Δεκεμβρίου (3318)
- ► Σεπτεμβρίου (3683)
- ► Φεβρουαρίου (2693)
- ► Ιανουαρίου (3198)
-
►
2017
(41099)
- ► Δεκεμβρίου (3127)
- ► Σεπτεμβρίου (2173)
-
▼
2016
(13807)
- ► Δεκεμβρίου (700)
- ► Σεπτεμβρίου (600)
-
▼
Φεβρουαρίου
(1350)
-
▼
Φεβ 17
(50)
- De Belgische wetgever en de imprevisieleer
- Commentaar bij artikel 793-801bis Ger.W. (Inleidin...
- Overmacht in een ander daglicht
- Verzonken bunkers moeten opnieuw worden gelift
- The Belgian Legislation on the Protection of Under...
- Nutrition and lifestyle in European adolescents: t...
- Reference intervals for serum total and ionized ma...
- Abatacept experience in steroid and rituximab-resi...
- Extramedullary plasmacytoma of the gingiva
- Management of a severe case of Gitelman syndrome w...
- Enquiring About Tolerance (EAT) study: Feasibility...
- Erratum to: CXCL13–CXCR5 co-expression regulates e...
- Comment on "Virtues and limitations of Pittsburgh ...
- the iconography of Lumumba in the arts and the wor...
- Point triangulation through polyhedron collapse us...
- Fast and robust variational optical flow for high-...
- Adjuvante hormonale behandeling van het hormoongev...
- Acute ataxie: een zeldzame diagnose?
- Accurate modeling of the predicted kESM-based link...
- BPMN extensions for decentralized execution and mo...
- Incorporation of primary amines via plasma technol...
- Plasma modified textiles for biomedical applications
- Luck Egalitarianism
- Mucoviscidosegerelateerde diabetes mellitus
- Cold plasma surface modification of biodegradable ...
- Optimalisatie van de verkeersongevallenstatistieke...
- N-3 fatty acids: other clinical effects
- Omega-3 fatty acids as an adjunct for periodontal ...
- Clarity in Denoting Mass Spectrometric Peptide Ions
- The role of MR enterography in the evaluation of n...
- Non-destructive testing techniques to evaluate the...
- De plaats van Botox in de behandeling van chronisc...
- From a biological sample to high-quality digital i...
- Gail Hastings: the missing space project. Six Inte...
- Gewichtsverlies bij kinderen: waaraan denken en ho...
- Exclusieve enterale nutritie als aanvalstherapie b...
- Robust sensorless load angle control for stepping ...
- Energy efficiency measurement procedure for gearbo...
- Deposition of polyacrylic acid coatings using a me...
- Geen woorden, maar daden: de politie moet het goed...
- Verkeershandhaving en -vervolging moeten gekaderd ...
- Steeds sneller, steeds zwaarder: onderzoek naar ve...
- Aanvaardbaarheid van de maximale snelheidsbegrenzer
- Is het statistische materiaal even onveilig als he...
- Beleidsaanbevelingen
- Atelectasis After Endoscopic Resection: Relations ...
- Nitride tuning of lanthanide chromites
- The synthesis and efficient one-pot catalytic "sel...
- Metal ion triggers for reversible switching of DNA...
- Pattern identification of biomedical images with t...
-
▼
Φεβ 17
(50)
- ► Ιανουαρίου (1400)
-
►
2015
(1500)
- ► Δεκεμβρίου (1450)
Ετικέτες
Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016
Aanvaardbaarheid van de maximale snelheidsbegrenzer
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου