Αρχειοθήκη ιστολογίου

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Verkeershandhaving en -vervolging moeten gekaderd worden binnen het verkeersveiligheidsbeleid

Een verkeersveihgheidsbeleid kan de complexiteit van de ver-keersonveiligheid niet doeltreffend aanpakken als het zich slechts op één beleidsmiddel richt. Het heeft pas kans op slagen als men de verschillende beleidsmiddelen op een verstandige manier combineert en vooral op elkaar afstemt. Handhaving is geen doel op zich, maar enkel een middel. In die mate dat het eerder als ondersteunend dan als sturend moet worden beschouwd. Binnen het verkeersveihgheidsbeleid moet in eerste instantie worden gepleit voor maatregelen die onveiligheidgedrag kunnen voorkomen. Bij die maatregelen staan infrastructuur en voertuig centraal, maar een belangrijke rol moet ook worden toegedicht aan de bestuurder (opleiding, rij-inzicht, ...). Handhaving en vervolging spelen net een zeer belangrijke rol in de blijvende verankering van het gedrag van de bestuurder in verkeersveilig-heidsopties. Handhavingsbeleid moet echter ook gericht zijn op het opbouwen van kennis over de effecten van infrastructuur en voertuig op de verkeersveiligheid. Data uit ongevallenstatistieken, maar evenzeer uit de analyse van verkeersinbreuken, zijn voor de wegbeheerders en de voertuigconstructeurs basiselementen (of zouden dit moeten zijn) om hun rol in het veiligheidsbeleid bij te sturen.

from #MedicinebyAlexandrosSfakianakis via xlomafota13 on Inoreader http://ift.tt/1QkNs3c
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου